10 abr 2014

‘State of the news media 2014′

Albert Sáez
El prestigiós Pew Research Center acaba de publicar el seu resum anual de l’estat dels mitjans informatius als Estats Units. La cosa té el valor que té, però com dèiem fa un any, el seu principal actiu és el de recollir àmplies sèries històriques de dades sobre els mitjans informatius que inclouen l’impacte de diverses tongades de noves tecnologies i múltiples crisis econòmiques. Les conclusions per a aquest any són una mica més optimistes:

1) Les principals companyies de notícies que treballen només en l’entorn digital han creat en el 2013 als Estats Units més de 3.000 llocs de treball amb la qual cosa es trenca la tendència de pensar que el periodisme deixarà de ser una activitat professional en fer la transició.
2) El sector de la informació torna a atreure inversions, més en l’àmbit de les aplicacions que en el de la creació d’un nou model de negoci. Es consoliden els ingressos directes de les vendes al públic, s’estabilitzen els ingressos publicitaris i entre també recursos des de l’àmbit filantròpic.

3) La informació en mobilitat està creant una nova forma de relació dels periodistes amb el públic.

4) Comencen a consolidar-se noves formes narratives en el periodisme que representen una gran esperança pel sector però també el seu principal desafiament.

Seguirem atents.

http://slownewsblog.com/

No hay comentarios:

Publicar un comentario