Albert Sáez
Glenn Greenwald és el periodista que va destapar el 'cas Snowden' a 'The Guardian'. Ara l’empresa pionera del comerç electrònic, eBay, ha decidit fitxar-lo per encarregar-li un nou projecte periodístic després d’haver intentat comprar 'The Washington Post' que va quedar en mans d’un dels seus competidors, Amazon.
Només és un fitxatge, només és un projecte i només és una compra però hauria de motivar una doble reflexió per part dels editors i dels periodistes dels grans mitjans de comunicació tradicionals. La primera és que els continguts són, i ho seran més en el futur, elements clau per la competitivitat en l’entorn digital. El missatge d’Amazon, d’eBay o de la mateixa Google és ben clar: en el nou model de negoci no n’hi haurà prou amb els ingressos derivats dels serveis que es donen als usuaris sinó que els continguts seran un element clau per crear comunitats, també de consumidors. El segon missatge és que arribar a aquest escenari amb els esquemes empresarials i professionals dels mitjans tradicionals és impossible. Calen més reformes que reestructuracions, cal més pensar en el futur que continuar ancorats en un passat que no tornarà a la sortida del túnel.
Glenn Greenwald. |
Dit en unes altres paraules, hores d’ara tenen més futur els periodistes que els mitjans de comunicació. L’experiència amb els editors ha estat més positiva pels periodistes que el tracte amb les grans corporacions multimèdia. Els editors podrien pensar més en salvar periodistes que en salvar mitjans i els periodistes preocupar-se més per la desaparició dels editors que per la continuïtat d’empreses obsoletes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario